後藤 秀孝
http://afg2.blog74.fc2.com/
JAPAN
【"ゴスペル”の真価】
2012-09-23 Sun 09:42
'Go Ask' - by legendary "The Gaither Vocal Band."



Gaither Vocal Band "Go ask" 歌詞訳

「どうやって人生、やり直せるんだ?」
「どうやったら心開ける?子どものように?」
なんて、私に聞かないでくれ

Don't ask me to explain to you how one could start again
or hardened hearts could soften like a child

「人生の理不尽を説明して」なんて、私に尋ねないでくれ
「どうやったら微笑んで 問題を超えられるのか」などと…

Don't ask me how to reason out the mysteries of life
or how to face it's problems with a smile



行って、聞くといいよ
家族の会話なんて皆無だったのに
長い迷い道の末、家庭に戻ってきた男から

Go ask the man who's found the way through tangled roads back home to stay,
when all communications were destroyed.

行って、聞いてみてよ
足が不自由で歩くことさえできなかったのに
今、喜びに歌い、跳ねてるあの子どもから

Go ask the child who's walking now who once was crippled and then somehow her useless legs were made to jump for joy

行って、聞いてみなよ
燃え尽きた心が、癒された彼女から

そうすれば
あなたの今抱えている問題も少しだけ、違って見えるはず

Go ask the one who's burned out mind has been restored I think you'll find the questions not important as before

「主が良い方かどうか」なんて聞かないでくれ
ただ私が言えるのは、私の抱えていた重荷が、
私の罪が、拭い去られた…ということだけだから

Don't ask me if He's good or bad I only know the guilt I had is gone
and I can't tell you any more


「神がいるのか証明しろ」なんて求めないでくれ
「なぜその神が、私のことを心配しているのか」などと…

and don't ask me how to prove to you why I know God is there
or how I know that He would care for you

「神ほどの偉大な者が、なぜあなたとともに歩むのか」なんて、理由は分からない
なぜ私の破れ果てた人生を、まっさらなものへと換えてくれたのかも…

And don't ask me why someone so great would chose to walk with me
and trade my broken life for one that's new

行って、聞くといいよ
主イエスに触れられ、父親が過去の傷を乗り越えられた
その喜びに包まれた子どもから

Go ask the child whose got a dad to love away the hurt he had
before this man called Jesus touched their lives

行って、聞いてみてよ
苦しみの只中で、主が『安心していきなさい』と言った瞬間
恐怖と痛みが拭い去られ、心静められた彼女から

Go ask the one whose fears have fled whose churning heart was quieted
when someone whispered peace to all her strife

行って、聞いてみなよ
主がその人生に触れるまで
「人生とは戦いだ」と信じて、不幸を撒き散らしてきた男から

Go ask the man to tell you more whose life was just a raging war
inside himself until the savior came

私は特別賢くないよ
でも知っているんだ。主に触れられてから
すべてのことが、以前と違って見えることに

I don't pretend to be so wise, I only know He touched my eyes
and nothing else will ever be the same.

私は特別賢くないよ
でも知っているんだ。主が私に触れてから
すべてのことが、以前と違って感じられることに

I don't pretend to be so wise, I only know He touched my eyes
and nothing else will ever be the same.

and nothing else will ever be the same.
スポンサーサイト
別窓 | 信じると、あなたに起こること | コメント:0 | トラックバック:0 | top↑
<<【ゴミ屋敷 作業工程⑲】 | キリストの愛を 超多忙なあなたに | 【モラトリアム人間からの進化】>>
この記事のコメント
コメントの投稿
 

管理者だけに閲覧
 

この記事のトラックバック
| キリストの愛を 超多忙なあなたに |
copyright © 2006 キリストの愛を 超多忙なあなたに all rights reserved. powered by FC2ブログ. template by [ALT DESIGN].
/